Wednesday, October 6, 2010

Dari Segamat ke London

Beras 5kg!! apsal kat sana takder beras ke...itulah soalan yang aku dapat bila aku cerita yang aku kena bawak beras pegi London.
Apapun, plan trip ni dari awal 2009 lagi..tapi tertunda sampai hujung Feb. 2010...
So, sebelum pergi..kena buat la research sket...tukaran duit Pound dengan Euro..apa nak beli, cuaca sejuk ke tidak...macam2 la yg aku tengok kat internet. Pendek kata segala macam tentang London dgn Paris kena survey.
Akhirnya sampaila hari yang ditunggu. Aku gerak dari Segamat, singgah jap kat Jementah beli beras 5kg, terus drive p Shah Alam. Flight pukul 3.00 petang...adik aku hantar ke LCCT dengan kereta Hyundai Trajetnya. Sampai je...tukar duit sikit...terus masuk boarding. Aku sorang je pasal 2 orang kawan aku naik MAS..best la korang..untung-untung....
Mujur beras 5kg dalam beg trolley aku takde masalah..terus masuk kargo. Aku bawak beg sandang satu...dengan jaket tebal yang dipinjam dari Dr. Ali....tak tau nak expect cuaca kat sana, bedal je lah.
Tepat jam 3.00 petang flight AirAsiaX pun berlepas meninggalkan Malaysia. Sebelah aku ada sorang amoi..tapi aku tak tegur..masing-masing layan blues...penerbangan KL-London dalam 13 jam...tidor lah dulu...

No comments:

Post a Comment