Wednesday, October 6, 2010

AirAsiaX KL-London



Bosan pejam mata....aku buka mata...tergerak nak bersembang dengan amoi..tegurla..nak ke mana. Dia jawab nak p Austria..nak buat praktikal kat sana...Oooo..jauhnye. Yup dia study kat Aussie..so masa cuti pegi praktikal kat Austria.
Dalam hati..bertuah la ko..muda lagi dapat pegi belajar oversea...aku ni belajar kat dalam negara je...dapat pegi oversea ni pun lepas jimat cermat simpan duit claim setahun...campur simpanan ASB sket..
Menu makan ada dua je..sama ada nasi briyani atau spageti..sebab kenyang lagi..kat Shah Alam pun aku baru makan briyani Seksyen 3..aku ambik spageti..amoi tu pun sama je...
Lepas makan , masing-masing diam..layan perasaan...bunyi humming enjin kapal terbang w/p perlahan...tp tak nyenyak sangat la tido...
Tengok seat lain ramai jugak orang nak p London..agaknya masing-masing ada urusan sendiri.
Naik AirAsiaX mcm tak best sangat coz makan minum dah berjadual..nak minum lain boleh..kena belilah sendiri.
Tido la balik....
Bukak mata masa kapten pesawat maklumkan dah atas kota London...Wah..hilang penat tengok cahaya kota London dari tingkap pesawat..berdebar pun ade...Tgk jam kul 10.30 malam, hari yang sama...macam pelik je..terbang dekat 13 jam..tapi sampai pada hari yg sama...
Landing time ..selamat alhamdulillah...canggih Airport Stanstead ni..siap naik tren mcm Putra LRT dari tempat landing nak pergi terminal.
Ambik trolley beg terus baris depan kastam...dia tanya nak pergi mana, tujuan apa, nak tinggal kat mana...tapi sbb aku dah prepare jadual berjalan...tunjuk je kat dia..terus lepas..fuh..
So aku dengan beg trolley berisi beras 5kg terlepas ke UK jugak ha..ha..
Tp ada problem...Stanstead dengan Central London jauh..camno...mujur masa tgh tercari-cari jadual tren..
Saiful!..ada org paggil nama aku..
Lega..kawan aku dua orang dengan Pengarah Mara UK En. Zaini dan anaknya ada menunggu. Rupanya kawan aku dah sampai awal. Pengarah tu kesian agaknya aku sampai sorang diri kat Stanstead..terus datang jemput.
Alhamdulillah..lega...keluar airport..brr...sejuknya..angin sejuk campur salji yg nipis turun...wohooo lama aku teringin nak tengok salji..
Tapi windchill sejuk..cepat-cepat masuk dalam MPV En. Zaini..dia set Tomtom balik London..seronoknya mcm2 cerita dalam MPV tu.

No comments:

Post a Comment